حرف هایم را نگفتم، تا ترک برداشتم :: اینجا نلی از روزهایش می گوید

حرف هایم را نگفتم، تا ترک برداشتم

این روزها دخترکِ خیابانِ انقلابِ درونم، یاغی شده و حرف های بو دار میزند.

سرم پر از حرف و حرف و حرف است اما قفلِ عقلم، مانع جاری شدنش می شود.

می ترسم از این هیاهوی درون..... یا سرم بر باد می رود یا آرزوهایم...

موهایم طغیانگر شده اند و حریفشان نیستم.

هوا رو به گرمی می رود و آن پیراهن کوتاه گل گلی ام در کمد برایم چشمک میزند اما... پیراهنی که باد به رقصش در نیاورد چه سود...

آه از روابط...قوانین....شرعیات و عرفیات...

چه کسی جواب ذوق های کورشده ام را می دهد؟ جواب دخترکی نه ساله که پر از حس عذاب است، یا دخترک پانزده ساله ی سرشار از حس جوانی ای که سرکوب شد.

حرف بسیار است اما..... من جانم را دوست دارم، مابقی را نگفته،خود بخوانید.

۱۳ نظر ۱۴ موافق ۱۴ مخالف
Va hid
۲۶ بهمن ۱۶:۱۰
سلام

موفق باشید در تمام مراحل زندگیتون

دلتون شاد

پاسخ :

سلام،ممنونم:)
kerman man
۲۶ بهمن ۱۶:۱۲
آبجی نلی عزیز سلام

نمیخام شعار بدم یا نظرمو تحمیل کنم ...
عقاید هرکسی برای خودش محترمه

دوست دارم بیشتر تحقیق کنی و خودت به این نتیجه برسی که این حرکات نمایشی که هر چند وقت یکبار تو یه گوشه ای اتفاق میافته از سر دلسوزی برای بانوان ایرانی نیست .

این حجاب ما ثمره خون جوونای دسته گلی مثل دایی سیروس خودته که می گفتن سرخی خونمون رو به سیاهی چادر شما هدیه می کنیم .

موفق باشی

پاسخ :

سلام،چه عجب!
چند وقتی نبودید.
خب جای بحث زیاده و حرف بسیار دارم اما وقتش رو ندارم متاسفانه.
کاش می تونستم از داییم بپرسم چرا رفت؟
زبل خان
۲۶ بهمن ۱۸:۵۴
گذشته از پست زیبایی که نوشتید: اون 11 تا چرا مخالف زدن؟

پاسخ :

ممنون از لطفتون،اگه غیر از این بود جای تعجب داشت:)
خواننده وب
۲۶ بهمن ۱۹:۲۷
برا شوهرت بپوش حتما ك نبايد مرداي غريبه و نامحرم ببينن ..منم دخترم درك ميكنم اما خب ما قبل از اينكه اجبار كشور و قوانينمون باشه دستور خدا هست 
و بعدش عرف خانوادمون ..بهتره ذهنتو با اين چيزا بهم نريزي 
من ك خودمو محدود تصور نميكنم حالا ي دسته مو معلوم بودن و نبودنش مهم نيس كه ...اخرش ك چي ي بادي هم ب موهات خورد ..من چادري و خيلي مذهبي نيستما اما خب درك ميكنم حجابمو خصوصا ك سال قبل ي ويدئو ديدم از اقايون درباره حجاب خانوما پرسيدن بيشرمانه گفت خوشگلياشونو پنهون كرده خوب نيس حجاب بايد برداشته شه!!!تو دوس داري اينطوري كثيف و مث ي كالا بهت نگاه كنن؟؟
من حتي اگه تو حجاب اجباري نبود حجابمو بر نميداشتم :)

پاسخ :

من گفتم مردای دیگه؟ نمیشد تصور کنی برای دل خودم میپوشم؟!
متاسفانه با طرز فکرتون شدیدا مخالفم و دلایل خوبی هم دارم.
اونوقت اینکه حجاب بذاریم که واسه شوهرمون ناب بمونیم،نگاه جنسیتی نیست؟!
هر کس برای پوشش باید آزاد باشه.

judy abbott
۲۷ بهمن ۰۱:۳۱
مخالفا رو :))))))

پاسخ :

غیر از این باشه عجیبه؛)
گلاویژ ...
۲۷ بهمن ۰۶:۳۸
بقیه شو خودم خوندم دخترم :)) 
حالا چرا 13تا مخالف؟؟؟😂

پاسخ :

آفرین عزیزدلم:*
من که همش می ترسم با این حجم از مخالفت، وبم رو ف ی ل ت ر کنن:-P 
کاکتوس ..
۲۷ بهمن ۰۸:۲۹
کامنتارو که دیدم حقیقتا حالم بد شد..

پاسخ :

عزیزم:(
میدونم تو دلت چی میگذره...
صحرا
۲۷ بهمن ۰۸:۵۲
سلام میتونم باهاتون احساس همدردی کنم
میدونی؟ ازار دهنده تر از این قانون احمقانه ، دیدگاه مردم خودمون نسبت به حجاب احتیاری
ازار دهنده تر تفکریه که اطرافیان خودمون دارن، نمیدونم چند سال دیگه باید بگذره تا این جمله برا شوهرت بپوش از فرهنگمون حذف بشه
برا شوهرت بپوش برا شوهرت ابروهاتو بردار برا شوهرت...
اگه این نگاه نگاه ابزاری به یه زن نیست پس چیه؟ مردا خودشون میتونن هرچی دلشون میخاد بپوشن بعد یه زن هم باید برا دل اونا لباس بپوشه؟ اگه این تبعیض نیست چیه؟ مگه اسلام با هر تبعیضی مخالف نیست؟
گند بزنن به تفکری که نصف جامعه رو در خدمت نصف دیگه میخاد 
گند بزنن به عرفی که میگه تو ادم نیستی که برا دل خودت لباس بپوشی برا خودت موهاتو رنگ کنی برا خودت...
میدونی؟ فک میکردم قانون باید عوض شه ، اما حالا فهمیدم تفکر پوسیده یه ملت قانونشو میسازه
حالا ما هرچقدر هم که روسریمون رو علم کنیم، یه تفکر رسوب کرده تو ذهن دیگران پاک میشه؟

پاسخ :

سلام صحرا جان،ممنون که حرف دلم رو زدی.
کاملا درست میگی، تا ما زن ها نفهمیم چیزی از مردها کم نداریم،این مشکلات حل نمیشن.
متاسفانه فقط خانوم هایی به مقامات بالا میرسن که پای شوهرشون رو تو تشت شیر میشورن..
ماه گیسو
۲۷ بهمن ۱۲:۲۷
من تو خیلی از جاهای دین شک دارم..حجاب یکیشونه من میگم ما حجاب بدنمون کامل باشه ولی روسری نذاریم چی میشه خب؟ مثل مرا باشیم..ما هیچ وقت نتونستیم هیجاناتمون رو انطور که باید تخلیه کنیم =/////
اون مخالفا هم پسرا بودن یحتمل 

موافق یا مخالف بودن این پستت رو ببند =)

پاسخ :

امیدوارم بتونی جواب های خوبی براشون پیدا کنی.
نه اتفاقا اکثر مخالفا دخترا هستن و آقایون اکثریت موافقن:/
عمدا باز گذاشتم تا عصبانیتشون تخلیه شه:-D 
سنجاب کوچولو
۲۷ بهمن ۱۳:۱۶
جای حرف بسیار و وقت کم :)
دلتون شاد

پاسخ :

دقیقا:)
ممنونم.
خواننده وب
۲۷ بهمن ۱۳:۴۰
چه دليلي واقعا ؟ مطمئنم دليلي ك خدا برامون اورده از دليل تو محكم تره

پاسخ :

اوه اوه متاسفانه من با امثال شما هیچ بحثی ندارم.
زهرا
۰۱ اسفند ۰۰:۰۱
سلام عزیزم من اولین باره دارم وبتونو مبخونم .میدونی درد من چیه این که خودم با سی سال سن ارزو به دلم موند باد لای موهام بپیچه حالا دخترامو چکار کنم دختر بزگم ۱۰ سالشه هنوز براش حجاب نذاشتم ولی همیشه لباساشو با عشق میخرمو میدوزم سعی میکنم وقارو یادش بدم خانم بودنو اینو که برا دلشون لباس قشنگ بپوشن نه مث ما که برا شوهرت به خودت برس اخرم بنده خدا شوهر اصلا نفهمه لباس جدید پوشیدی یا ارایشگاه رفتی بعدم منه عقده ای عقدمو سر اون خالی کنم خوب اگه من برا خودم بپوشم چکار به اون بیچاره دارم ولی سخته مقاومت جلو مردمی که نمیفهمنت که فک میکنن من دارم برا خودمو بچم گناه میخرم.ولی ناگفته نماند جامعه نسبت به قبلا خیلی بهتر شده دید مردم بهتر شده به امید روزای بهتر

پاسخ :

سلام زهراجان، خوش به حالت دخترای نازت بخاطر همچین مادری:)
کاملا درست میگی، به امید روزهای بهتر.
+قابل توجه اونایی که با این پست ها مخالفن؛)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
منو
درباره من
قصد سرم داری، خنجر به مشت
خوش تر از این نیز توانیم کشت
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان