سال ۱۳۹۶:
1_کفش های آبنباتی/جوان هریس(Epub): اولین کتاب الکترونیکی که خوندم.
2_ مردی به نام اوه/فردریک بکمن(Epub): خیلی دوستش داشتم،دلم برای اوه تنگ شده.
3_دختری در قطار/پائولا هاوکینز(Epub):دوستش داشتم.
4_بلندی های بادگیر/امیلی برونته(Epub): اصلا دوستش نداشتم و فقط خوندم که تموم بشه. به نظرم عشقش آبکی و هندی طور بود.
5_بیلی/آنا گاوالدا(Epub):به نظرم آخرش خوب نشد.
6_مرد صد ساله ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد/یوناس یوناسن(Epub): اولش برام کسل کننده بود ولی هر چی پیش رفت جذاب تر شد و عاشقش شدم.
7_همخونه/مریم (زهرا) ریاحی(Epub): یه نسخه از رمان های آبکیِ نت.افتضاحِ افتضاح.
8_مادرم دو بار مرد/الیف شافاک(Epub): خوب بود و به حقیقتِ جامعه ی ما، در مورد زن ها، نزدیک بود.
9_رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید/ لودمیلا پتروشفسکایا (Epub): مجموعه ای از چند داستان کوتاه بود که بعضی هاش رو دوست داشتم. (با این کتاب فهمیدم که هیچوقت سراغ داستان های کوتاه نرم،چون مورد علاقم نیستن.)
10_عقاید یک دلقک/هاینریش بل(Epub):کتاب خوبی بود.
11_وقتی نیچه گریست/اروین د.یالوم(Epub): عالی بود، بخاطر این کتاب تصمیم گرفتم حتما سراغ کتاب های نیچه برم و باهاش آشنا بشم.
12_سه شنبه ها با موری/میچ آلبوم(Epub): خیلی خوب بود، دیدگاه موری به زندگی رو خیلی دوست دارم.
13_تا نیمه ی راه:خاطرات شفاهی خدیجه میرشکار،اولین زن اسیر ایرانی/ابولقاسم علیزاده(Epub): تیترش برام جالب بود چون تا حالا خاطرات زن های اسیر رو نخوندم ولی کتاب اصلا خوب نبود.جوری از اسارت تعریف میشد که انگار هتل۵ستاره است و هیچ چیزی از شکنجه ها و شرایط اسارت نگفت. بیشتر شبیه به این بود که داری سبزی پاک میکنی، خدیجه خانوم هم برات خاطرات جوونیش رو میگه:|
سال۱۳۹۷:
1_ استاد عشق/ایرج حسابی: با اینکه پروفسور حسابی هیچوقت مورد علاقم نبوده (دلیلش رو نمیدونم) ولی بعد از خوندن این کتاب، تحسینش کردم.
2_قلعه ی حیوانات/جرج ارول(Epub):هدیه ی دوست عزیزم (هاتف)بود.به نظرم همه ی انقلاب ها با همین روند پیش میرن:|
3_ملت عشق، شمس و مولانا/ الیف شافاک:چهل قاعده ی شمس خیلی خوبه، امیدوارم بتونم تو زندگیم ازشون استفاده کنم، خوندنش به شدت توصیه میشه.
4_کلبه ی عمو تام/هریت بیچر استو: داستانی از برده داری...یه انسان تا چه حد میتونه سنگدل باشه؟!
5_سمک عیار/فرامرز بن خداداد:فقط جلد اولش رو خوندم، شخصیت ها و سرعت پیشروی داستان زیاد بود و لازم بود بعد از چند صفحه، وقت بذاری و شخصیت ها و حوادث رو مرور و دسته بندی کنی.
6_بابا لنگ دراز/جین وبستر:بیشتر از انیمیشنش، به دلم نشست:)
7_بادبادک باز/خالد حسینی:عالی بود، دوست داشتم تموم بشه.
سال ۱۳۹۸:
1_ خاطرات یک گیشا/ آرتور گلدن: جالب و دردناک بود.
2_غرور و تعصب
3_ دزیره/ آن ماری سلینکو : روان و ساده و دوست داشتنی.
4_مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است/ فردریک بکمن: جوری که توقع داشتم نبود.
5_کوری/ ژوزه ساراماگو:خیلی خوب بود دوست دارم جلد دومش یعنی بینایی رو هم بخونم.